Sporządzanie regulaminów sklepów internetowych
Handel elektroniczny bardzo szybko się rozwija, a efektem tego jest powstające nowe sklepy internetowe. Niewielu ich właścicieli zdaję sobie jednak sprawę, jak ważny jest regulamin w sklepie internetowym.
Jako przedsiębiorca, który chce dystrybuować produkty i usługi przez internet, musisz przestrzegać europejskich przepisów dotyczących handlu elektronicznego. Oznacza to, że witryna musi wyraźnie informować użytkowników o ich prawach i twoich obowiązkach. Regulamin dla sklepu internetowego musi jasno określać warunki dostawy, wysyłki, zwrotów i płatności, wyłączenia odpowiedzialności i korzystania z witryny.
Regulamin musi informować odwiedzającego, w jaki sposób będą wdrażane procedury umowne dotyczące produktów i / lub usług, zaś użytkownicy muszą wiedzieć o dostępnych dla nich środkach na wypadek, gdyby chcieli skorzystać ze swoich praw do zwrotu zakupionego towaru. Zgodnie z dyrektywą o prawach konsumenta konsumenci mają 14 dni kalendarzowych na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy, jeśli nie są zadowoleni z produktu. Witryna e-commerce musi poinformować użytkownika o tym prawie. Regulamin musi też informować wszystkich klientów o procesie zbierania informacji o użytkowniku (poprzez rejestrację, zakup lub formularze kontaktowe). Musisz również wskazać, gdzie ich dane osobowe są rejestrowane i jakich narzędzi zarządzania mogą użyć do przyszłego dostępu, modyfikacji lub zmiany danych. Gąszcz przepisów i szereg obowiązków sprawia, że samodzielne opracowanie regulaminu jest skomplikowaną procedurą i dużo bezpieczniej jest, powierzyć to zadanie wyspecjalizowanym firmom.
Jak przygotować jasny, czytelny i zrozumiały regulamin e-sklepu? Pomożemy w wyjaśnieniu jakie informacje powinien zawierać a czego należy w nim unikać. Kwestie związane z właściwym ujęciem danych sprzedającego, definicji, zakresu obowiązywania regulaminu, a także ogólne zarysy oferty e- sklepu, instrukcja rejestracji i logowania, sposoby dokonywania zapłaty, dostawa towarów, terminy, reklamacje, gwarancje, zwroty towarów, ochrona danych osobowych, polityka bezpieczeństwa i pliki cookies, administrator danych. Czego unikać, gdzie znaleźć tzw. Klauzule abuzywne.
Ochrona konkurencji i konsumentów
Zakaz zawierania porozumień antykonkurencyjnych i wyłączenia spod tego zakazu, pozycja dominująca, praktyki ograniczające konkurencję, koncentracje przedsiębiorców, obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji. Opinie prawne, opiniowanie dokumentów, zastępstwo procesowe.
Obsługa prawna reklamacji
Zapewniamy kompleksową obsługę procesu reklamacyjnego, formalno-prawną ocenę reklamacji, przygotowanie projektu odpowiedzi na reklamację, zastępstwo procesowe.